heaven only knows

Stressad.com. Åh, är alltid sån som gör allt i sista sekunden. Ska hinna packa allt, fixa mig och göra klart en julklapp på ungefär en timma. Suck. Har en del bilder, dock kassa, som jag ska visa imorgon! Hinner inte nu. Men ha det bra kompisar så hörs vi imorgon! :)

last year

haha oj vilken min jag gjorde..!
Klar med julklapparna nu, känns så skönt. Imorgon är det julavslutning och seda rullar dagen på med en massa fina människor. Och på fredag tar jag mitt pick och pack (även datorn!!) och beger mig mot fina Stockholm.

sitting down here

Idag är jag extremt trött och fryser nästintill ihjäl. Idag vill jag ha sommar och sol. Idag är ändå en ganska bra dag, trots den extrema trött - och frysheten. Idag gick det bra på årets sista prov. Idag är det bara fyra dagar kvar till julafton. Feels good.

Sherlock Holmes gör det igen

Så. Himla. Bra. Lätt 5 5 5 5 5 / 5 5 5 5 5

den lilla lila är snart här


saknar er så att det gör ont



Lucian

Hela Lucia grejen var fin. De sjöng fint och såg så glada ut. Även gubbarna, de som spelade instrument och de små var också bra. Jag själv känner mig nere och inte alls pepp på något. Är dock inte ensam om det, kanske har något med tiden att göra. Jag vet inte.

Lucia i kyrkan

Ska strax ta mig till stan för att eventuellt kanske hitta någon julklapp. Efter det blir det Lucia i kyrkan med några fina. Bra dag.

Dear Santa, I want snow now

Haft en bra dag idag. Veckan/orna börjar lugna ner sig nu. Har nästan ingenting att göra nu. Annars så vill jag faktiskt ha snö, enbart för att åka skidor. Åh vad jag längtar. Tackar även Lucia för sovmorgon imorgon.

blogga och rädda barns liv i jul

Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas.

I jul kan du publicera årets viktigaste bloggpost. En bloggpost som ger fler barn chans att överleva och utvecklas. Då gör du nämligen inte bara fler uppmärksamma på att barn dör i onödan utan du ser även till att re:member skänker sex påsar nötkräm. Nötkrämen skickas till de barn som behöver det mest. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att få ihop så många påsar nötkräm som det bara är möjligt.


Tänk att detta pågår just nu, bara en annan sida av jordklotet. Och här sitter vi vid våra datorer. Folket där nere vet inte ens vad en dator är. Så snälla, hjälphjälphjälp!! Jag ska lätt vara volontär någon dag, och börja skänka onödiga fikapengar till välgörenhet. HÄÄÄÄR går ni in för att rädda liv. Tänk er rädda ett liv.





foto: UNICEF/Pelle Bergström


www.smartphowned.com

nahaa.. haha man skrattar verkligen åt vissa. å andra sidan så kanske det bara är jag som tycker sådant här är kul.

December 11, 2011

Godkväll.
Igår så kom Elinpelin hit och vi hade det så mysigt! Köpte julklappar, pratade om allt vi missat, kollade på julkalendern, åt gottigheter och planerade några bra saker. På kvällen åkte jag och Ellie till Josefin där det även var annat trevligt folk, brabra. Så denna helg har varit lugn och skön, precis som jag ville ha den. Idag skulle jag ha börjat på en samhällsuppgift och städat. Träna ska jag åtminstonde göra. Bra söndag trots skola imorgon.

min eftermiddag;


As always

Har håltimma som alltid kan man tycka. Ska försöka äta lite carabona nu. Med jonna såklart. Mums!


snöoväder utanför mitt fönster

Åh vad arg jag är. Kan varken äta eller sova. Kan knappt prata heller bara för tandställningshelvetet bestämt sig för att vara extra förjävlig denna gång. S u c k. Sedan så finns det verkligen personer till allt. Även för mycket idioter. Varför finns de när de ändå bara förstör? Don't get the fucking point.

i’m bulletproof, nothing to lose. fire away, fire away.


BRA DAG. BRA BRUD.

shoes by tyra

Oj vad hennes skor är snygga. Men tyvärr så var det något fel med storlekarna så dessa kommer inte sälja förens om en månad eller längre. Hade velat haft de svarta på nyår. Visst de ligger uppe på tradera, men ni vet ju hur det funkar, alla får buda och då kan de gå upp så mycket i pris. Men vi får väl se, kanske har turen att få de ändå! :)

It's a brand new day

Godmorgon!!
Har precis gjort te och en smoothie och tänkte kolla på dagens avsnitt av julkalendern, sitter även i den sönaste fåtöljen med en gosig filt. Är förövrigt "ledig" idag, men ska till tandläkaren vid tolv (ett steg närmare nu!!) och sedan gå till skolans mattestuga. Efter det ska jag träffa en efterlängtad person. Underbart.

before I die

några av alla galna saker jag vill göra innan jag dör. ska göra en massa galenheter. längtar.

I can't win, I can't reign, I will never win this game

Och så blev det onsdag. Det har blivit någon tendens att jag och Jonna alltid får något flipp och skrattar och blir helt galna efter håltimman. Kanske bara är något vi har fått för sig. Annars så har jag pluggat naturkunskap sedan klockan sex. Nu ska jag skrubba läpparna och sedan rensa bland sminket, städa rummet younameit! Laga någon mat ska jag också hinna med, ska också försöka klura ut något roligt att lägga upp fast varje gång jag skriver det så kommer jag aldrig på något, vi får väl se.

Väggdekorationer

Kikar runt lite på väggdekorationer och hittar en hel del. Vill mest ha en massa fina citat som man blir glad av.. Och sedan så vill jag beställa hem kort som man kan sätta upp på väggen, eller några fina tavlor! Åh vad jag vill göra om i mitt rum nu, bra att jag då är ganska kreativ av mig :)
några jag skulle kunna tänka mig att ha:








och den här sista köpte jag för kanske två-tre år sedan men det ligger fortfarande och samlar damm.

you don't know you're beautiful

Heeej!
Sitter här för mig själv och sjunger. Tänkte göra lite engelska och spanska, det går framåt nu. Annars? Jag längtar efter ledigheten, det är väl det. Annars är det inte mycket mer jag har att säga. Eller jo, idag längtar jag också tills tandställningen dras ut. Den skaver lite extra mycket idag, inte okej.
två från helgen

Visst är de lika!?

Alexandra Stan VS Cher Lloyd.
Visst, det är inte världens bästa bild på Cher, men om man kollar på deras videor så är de ju jättelika! I alla fall enligt mig.

All I want for christmas is you

Det gick inte att ladda upp en video av någon anledning. Men om ni klickar på bilden så kommer ni till den videon jag syftade på. En ny och bättre version av All I want for christmas kanske man kan säga. Tycker i alla fall att Justin är väldigt söt i denna video haha! :)


What a suprise

Tjockar oss hemma hos jonnie med kroketter och beasås, hörde jag skollunchlyx? Japp. Man får unna sig sådant ibland. Efter skolan väntas plugg, blöö, samma visa varje dag.


The Polar Express

Superduper bra film. Så himla mysig och en alldeles perfekt julfilm! Det kommer bli en vana nu, att se den varje år. Ska börja med mer julfilmer, allt blir så mycket mysigare då. Och ja, om ni nu inte har sett denna så gör det, ni kommer inte att ångra er. Det kan jag lova.

fly on the wings of love, fly baby fly

Godmorgon dudes.
Det var en bra kväll igår. Bra folk, braa och god mat. Och den var lugn. Precis vad jag ville ha det. Idag är jag rätt så utvilad, känns så skönt. Ska göra klart en läxa som aldrig blev klar. Trots en dålig start på veckan, stress, tårar och arghet så har det faktiskt funnits luckor för skratt. De luckor har jag tänkt på när jag varit själv och börjat skratta igen. Finns så mycket bra folk i min omgivning, åh vad jag gillar det.

Tjuvarnas jul

Enligt mig så tror jag att denna julkalender kommer bli riktigt mysig! Det är synd att vi inte fått någon snö än, det skulle ljusa upp allting lite till. Så vi får väl se om den hamnar bland de bästa julkalendrarna eller inte.

lördaag

Är. Så. Trött.
Gör allt för att orka hålla ögonen öppna. Seg är jag också. Men nu har jag inte tid att sitta här egentligen. Ska skriva ett mail. Ta ut pengar. Sedan går jag till Jonna och spenderar kvällen där med bra folk. Bra lördag trots tröttheten. Kommer förövrigt upp ett inlägg om min åsikt om årets julkalender. Tänkte att ni ville veta det. :)

wherever you are

Hejsanhoppsan!!
Veckorna går i rekordfart nuförtiden. Jag klagar inte, gillar det starkt. Men alla läxor och plugg överhuvudtaget kan ta sig någonstans. Men nu har vi fredag och den börjar nästan för bra. Behöver det efter en riktigt dålig vecka så nu kör vi, jag och mina bruuudar + annat folk All In!

RSS 2.0