white light moment

Alltså..Tja. Sitter här för min ensamhet och fryser. Har precis kollat på en 32minuterslångfilm, den var okej. Skolan idag var till en början bra, hade en riktigt kul teater-lektion. Efter den lektionen så blev allt pest. Om jag ska vara ärlig så suger våra lärare i dem "vanliga" ämnena, och är inte läraren bra så går det heller inte bra för en, det hänger alltså på läraren! Okej, allt kanske inte hänger på läraren, man måste ju faktiskt själv vara aktiv på lektionen och det var jag verkligen inte idag. Allt var så himla rörigt så jag stängde av lyssnandet och sysselsatte mig med att kladda i boken, det allra vanligaste tidsfördrivet. Nu är jag helt bajs trött och ska sätta på Guds Tre Flickor som jag var tvungen att hyra ännu en gång då jag inte hann kolla klart på det igår.

purple is the shit

Alltså även om inte allt har blivit normalt än så är det ändå skönt att skriva av sig. Har ganska många inlägg som kan vara bra, men när jag ska orka fixa dem är en annan femma. Just nu? Sitter här i sängen med en alldeles för kladdig & varm dator, inte skönt at all. Ska strax sätta på andra delen av Guds Tre Flickor, en serie som är lite för bra. Sedan ska jag sova som jag egentligen skulle gjort för några timmar sedan om man ska se det positivt, men det blir ju aldrig av så varför inte vara uppe några timmar extra? Elinpelin skickar förövrigt bilder till mig sedan n0llningen, kan tyvärr meddela att det är nästan ingen av bilderna som är bloggbara.. haha tyvärr!! Ska se om jag åtminstonde kan rota fram en eller två bilder. Jaja slut babblat. Goodnight.

everything will be okey, I hope

Hola amigos! Den enda erfarenheten jag har från spanska typ. Men iaf så händer det lite nu som jag måste ta tag i. Lovar att jag ska försöka skriva här, det kommer bli bättre när min vardag också blir bättre, förhoppningsvis. Puss på er mina fina.

Be careful who you open up to. Only a few people actually care, the rest are just curious.

Ni minns att jag skrev för fyra-fem dagar sedan att jag var glad? Det åkte direkt ner i backen efter att jag skrivit det, typ. Det har verkligen varit ett sådant år för mig. Allt börjar jättebra men sedan åker det ner fort som satan och förblir kvar där nere tills det sedan är dags för något nytt. Jag förstår inte grejen med det hela. Är det fler som känner exakt såhär? Är det fler som varit med om detta? Är det här också ett tecken på att jorden snart går sönder? Att allt folk mår sämre och sämre, jorden mår sämre och sämre, vi försöker men kommer ingenstans. Är det så? Inte fan vet jag och inte någon annan heller verkar det som.

happy

Heej kompisar! Är på väg till skolan nu och ska precis hoppa av bussen men tänkte bara säga förlåt för inlägget igår, blev bara lite sur haha. Men idag är jag glad och peppad för att skriva inlägg! :) så vi hörs sen när jag kommer hem, ha en bra dag. Puss! PS. Kosse, det är du som är fin och jag saknar dig och dom andra!! <3

k

orkar inte hejdå. fu bloggen.

Monday morning

Godmorgon kompisar! Tror att de flesta av er börjar skolan idag! Det är väl bara vi i Linköping och typ Stockholm (vad jag vet och hört) som började förra veckan. Men det betyder ju också att vi slutar en vecka tidigare än alla andra! :) Jag och Elin vaknade alldeles för tidigt idag, vi vaknade ungefär två timmar INNAN väckarklockan, hur lyckas man?! Men nu är vi iallafall klara och har inget att göra så vi har tagit lite kort och så ska vi snart äta och sedan åka in till skolan och ha tre lektioner, slutar vid fem idag så kommer hem runt 6 halv 7. Ha en bra dag! :)

the carpictures and horses!

fiiin rumpa! Haha jag börjar bli en bil-nörd!? :(
Denna bil fanns det bara 25 exemplar av i världen, än så länge iaf!
vi såg såklart tre söta hästar där!! :)

these words has probably meen used before

Hejsan! Jag har inte varit den mest aktiva personen på denna front, denna helg, men jag har bara tagit det så jävla lugnt som man bara kan typ haha. Varit som värsta sköldpaddan. Och den har jag spenderat med Elin. Igår gjorde vi iprincip ingenting nödvändigt, gick en promenad, spelade spel, pratade och bara tog det lugnt. Är helt slut fortfarande, skolan tar kål på en!! Haha. Men idag har jag iallafall följt med elin och hennes familj ner till Västervik för att kolla in några snygga bilar, ja det var någon sportutställning med en massa Lamborghinis, Corvettes, Ferraris, Audis och BMWs. Det fans såklart mer modeller men jag orkar inte rabbla upp alla. Det var en väldigt fin stad och så mysig. En bra dag helt enkelt. Nu snart ska jag ta bussen hem och även ta med mig Elin hem till mig och så ska vi ut och springa. Imorgon har vi en FET sovmorgon, till klockan ett!


Jag hoppas på en fet plånbok i höst!

Känner att dessa är några av mina få (tyvärr) höstmåsten!! Dock har jag hittat en skinnjacka som jag kanske byter ut mot den gröna, dock vorde det snyggt med en grön jacka, hm..!

Dille på blusar


haircoulor

(tidsinställt)
Meningen var att jag skulle bli guldblond denna höst/vinter/vår/sommar, men så roligt ska vi inte ha det ännu! Efter många om och men har jag nu bestämt mig för en färg. Dock får ni se den färgen efter jag färgat eftersom att jag inte riktigt är säker på den färgen ännu, men vi får hoppas att det blir bra! Om ni är sugna på färgen jag har köpt alltså den guldblonda så hittar ni färgen osv häär.
japp, jag har varit en blondin! Dock var det inte lika ljust irl.
chokladbrun
guldblond?
mörkbrunt, var nästan svart irl
min nuvarande; brun/svart(en slinga haha)/råttfärgat/grått/rött skimrat.. låter najzz vah?? Nej usch, måste verkligen färga håret snarast!!

Lips that felt just like the inside of a rose

Rihannas musik får avrunda min kväll, låten jag tänkte lägga upp var California King Bed som ni säkert redan har hört. Varför jag inte kunde lägga upp den var för att jag tappat mina kunskaper (dom små som nu fanns) någonstans and i can't find them. Godnatt kompisar!
ps. har gjort några tidsinställda inlägg åt er imorgon för jag kommer vara i full rulle all day long, så vi hörs på lördag. ds

purple

Jag vet att detta är en superduper dålig outfit bild men jag hann inte ta någon annan och min kamera är ju paj av någon anledning (jag har faktiskt inget med det och göra, helt ärligt!) Så jaaa, det suger! men det kmr bättre, lovar! :)

in this California King Bed

Nu är jag hääär! Vi börjar med dagen direkt för det kan ta tid hehe.
Skolan idag var helt amazing. Vi började med svenska och det var helt okej och sedan på engelska lektionen hade vi lite svenska men också lite engelska, även denna lektion var okej. Sedan hade vi lunch och sedan sista lektionen; Sceniskt karaktärsarbete, visst låter det coolt & vuxet?? :) Haha. Det var superkul, och då vara vi bara vår "teater-klass" vilket är på nio personer, det var så underbart och alla kom så bra överens och jaa, allt kändes bara så jävla bra och det känns som att det kommer bli ännu bättre och det hoppas jag!! :D Efter skolan så följde jag med Joss (förlåt, men Josefin har en jävla massa smeknamn utav mig haha!!) hem och påvägen hem till Joss så gick vi förbi våran skola som vi gick på i mellanstadiet och även där vart det underbart! Värsta nostalgi känslan och vår gamla lärare, Ann, blev så glaad! Åh man blev så jävla glad utav henne, värsta kicken! Så jag är på jättebra humör nu, hoppas ingen förstör det nu för då blir jag pissed!! Hoppas ni också har haft en sådan här bra dag! Puss era fina!
Här är vår fruktskål som vi gjorde i femman tror jag det var, så söta att dom hade denna uppe!! :D

18e augusti

Heeej kompisar!! Haft en riktigt grym dag idag! Men berättar mer snart för nu blir det maaat! :) kramis

dagens

Där har ni dagens outfit! jacka - skjorta - shorts - lätta smycken  - converse gick jag runt i idag, enkelt och skönt!

you learn

Hej! Var eran dag bra? Min var rätt hyffsad, lärde "känna" nya polarna lite bättre idag, dock är det rätt så mycket mer som krävs. Sedan så har jag skrattat som igår, det är sjukt vilka skratt-anfall jag och Josefin får! Haha.. ingen skulle nog orka med oss, stackars Elin!! Och jag är bara så sjukt trött, kan inte somna på kvällarna även om jag är superduper trött på dagarna och sedan ska man gå upp tidigt. Hoppas jag kommer in i en rutin snart, så att jag vänjer mig vid detta, har blivit för bortskämd med en massa sovmorgonar(?) nu på sommarlovet och nu i början av skolan. Men imorgon börjar vi tidigt (vanlig tid, kvart över åtta!) och börjar dagen med ett svenska prov, låter awesome va?!
en bild från idag, dagens outfit kommer snart!

temptation in my heart

Hej tråkigabloggenjagsugerpådethär.se Okej, ska sluta tjata om det och bara kööra! Men nu så sitter Josefin och målar naglarna och jag sitter här och ska strax tvätta bort sminket sedan är sängen min och Josefins! Måste ju gå och lägga oss tidigt nu när vi har sena dagar, slutar klockan fyra imorgon. Puss era fina!!
fint armband va? Theo som gjort det!! :D

älskar gymnasiet redan!!

Heeej kompisar! Började som sagt skolan idag och seriöst detta kommer bli ett helvete. Vi ska inte ha repetition i matten från nian utan köra på direkt, ha sena degar, ha ännu mer att jobba med och börja med teori i teatern ist för att spela teater direkt, det kommer i tvåan. ALLT roligt börjar i trean, det svåraste kommer i tvåan. Visst låter gymnasiet underbart?!?! :):):):) seriöst. kill. me. Hejdå jag och Josse ska gå och deppa nu.

shake senora

Okej, jag suger på det här med bloggen. Men ni borde ha förståelse, jag måste såklart fixa en massa saker inför imorgon, jag är ju trots allt en tjej! Det sista och det viktigaste tar jag imorgon bitti, duschen! Så nu snart har jag tänkt att fixa det sista och sedan lägga mig och läsa så att jag somnar INNAN tolv vilket jag nog inte kommer göra ändå, som vanligt. Har vi (jag) tur så hinner jag med ett inlägg imorgon bitti men förvänta er inget utav mig haha! Så jag säger godnatt nu här, på bloggen men för mig är det inte godnatt än men vi får hoppas på det! Godnatt!! :)

I'm ready for School!

Häääj! Sorry for the bad update men jag har ändå inte gjort något sådär hyperdyper roligt. Bara chillat som man gör i Motala. Kom förövrigt hem nyss från en liten tur till min framtida skola, och när jag nu skrev framtida så börjar jag på den imorgon, den ska alltså inte byggas upp eller något dylikt. Just so you get. Ja, jag börjar som sagt imorgon. 9.30 stod det på lappen men nu, idag, så sade min framtida (haha) mentor att vi börjar 10.45, hur bra?? Så då blir det sovmorgon trots allt, vilket det inte skulle ha blivit då jag ska gå i en annan stad och åka buss i en timma VARJE dag :). Okej två timmar blir det sammanlagt. Jag har också varit duktig och städat hela rummet, clean feeling x1000.
Så snart ska jag väl också bli riktigt cleen, duschen kallar!! Men snart, nu; fixa något roligt och läsvärt inlägg!




Mina bebisar som jag kommer gå med i tre år i Estet inriktning Teater @ ljunkan!!!

Don't wanna go home

Godkväll! Kom hem från Tillman runt halv tio. Åh vad härlig dag jag har haft med mina tjejer! Vi har skrattat hur mycket som helst, pratat om massor, fikat, spelat spel och bara varit. Sådant som får hända lite för oftare tycker jag. Så detta har varit en bra dag och jag ska snart gå och lägga mig då jag är så trött efter dagen och den tidiga uppgången och som grädden på moset ska jag ut och springa halv tolv imorgon på förmiddagen med min bror! Så duktiga!! :)
Fick tyvärr ingen bild på Tillman :(

Rotfyllning, check!

Godmorgon, Godförmiddag, heej! Jag har iaf varit uppe sedan sju. Ja SJU. Det sög pretty mucho. Menmen, nu har jag iaf gjort livets, årets, månadens, dagens, (ja ni fattar) första rotfyllning! Och det gjorde så jävla ont, låg och tjöt som en jäkla barnunge och var nära på och dö.. :( Haha nejdå, ska jag vara ärlig så kändes det....inget? I N G E N T I N G. Eh what?? Så nu vet ni alla där ute och jag kan sätta den "stämpeln" att rotfyllning känns ingenting med bedövning ( haha okej, det kanske är en självklarhet att det inte ska kännas något med bedövning men ni fattar själva grejen ). Och jag vet inte vad det är med mig angående skrivandet haha kanske är lite flum efter bedövning eller alla medel de sprutade in, don't know!! Men jag lever och mår bra förtillfället, så nu vet ni :). Nu ska jag dra mig på äventyr, Tjingeling!

Så bedårande va?? :)

fade into darkness

Hejhej! Idag har jag tillägnat min dag hos äälin. Vi har typ bara pratat om lite allt möjligt och sedan varit på maxi för att inhandla färg till äälins hår, så nu på kvällen har jag agerat frisör eller iaf färgare? Dock ska det i en till färg! Det kanske vore något för mig istället för Estet? ;) Just det imorgon ska jag till tandläkaren vid 8.15 för att göra rotfyllning, kan ju inte bli bättre! :) Så vi får hoppas att jag överlever efter att jag har hört kommentarerna om rotfyllning för de som redan gjort det..
ganska gamla bilder ya0

Do you know this?

Jag tycker att sådant här är så kul att läsa om andra och nu är det endel bloggerskor och folk på Facebook som gjort sådana här så jag blev med sugen! So let's go.
1. Mitt dröm land som jag ska besöka någon gång innan jag dör är Maldiverna. Det är bara så fint!
2. Jag älskar katter och har alltid gjort det och ska ha minst två katter när jag flyttar hemifrån + en hund. Har redan bestämt ras och namn! :)
3. Jag är sådan som tror väldigt mycket på mitt horoskop osv.. För ett tag sedan var jag ännu värre men har lugnat ner mig lite nu...haha.
4. När jag slutar gymnasiet vill/ska jag vara Au Pair ett år i USA, har velat vara det ett tag och här om dagen skickade jag efter några broschyrer om det.
5. Min (nästan) mardröm är att bo kvar här i Motala. Mina barn ska absolut inte få växa upp här! Men vart jag vill flytta har jag inte bestämt än, har funderat på att plugga uppe i Stockholm efter att jag varit Au Pair och sedan så får jag se vart jag tar vägen :).
6. Jag tycker att det är viktigt att ha mål i sitt liv och jag har mina mål uppskrivna i ett anteckningsblock.
7. Endel konstiga saker som har hänt i år, som att det snöade i Maj och Tyra skrev igår att det snöade och haglade i Haninge igår, sedan att det hänt konstiga saker i världen, det är ett tecken på att jorden snart kommer gå under. Tror jag!
8. Jag är en sådan person som ändrar mig om saker hela tiden. Ibland kan jag lyssna på något som jag sedan hatar eller har hatat. Samma så är med kläder, filmer osv! Har för mig att tvillingar är så! ;)
9. Min värsta fobi är typ tandläkaren då jag fått gjort saker som gjort ont osv sedan jag var liten. Usch :(
Det här får räcka, kommer inte på mer!

Tangled

Okej, jag ska vara ärlig nu. Jag såg Tangled igår, ni vet Trassel fast på engelska. Har sett den förut (dock inte hela) på svenska men jag såg den nu på engelska. Och alltså helt seriöst så är detta nog en av mina favorit filmer! Jag brukar typ aldrig gråta till filmer och då menar jag verkligen aldrig men denna grät jag till. Haha jag vet inte om det var för att jag var trött eller om det var just för filmen, men åhh. Alltså jag tycker inte att detta är en barnfilm så, det är ju mest bara för att den är animerad som den blir en barnfilm men hade den inte varit animerad så hade den varit så underbar. Fan vad den är bra!! Haha låter säkert som värsta tönten nu men den var som sagt så bra. Ska ni se den, se den på engelska, mycket bättre! :) Den får lätt 5 5 5 5 5 av mig!
så fin haha... ne okej nu börjar jag överdriva
Den här scenen grät jag typ jättemycket till men samtidigt så log jag en massa!! haha
Okej, vi kan säga såhär; jag älskar Tangled filmen.

ändrade planer!

Blev lite ändrade planer inför kvällen! Och även dag blev ändrad, det blev inte så mycket film, blev mest att vi pratade om lite allt möjligt och jaa. Men vi hörs mer imorgon, är hund och - barnvakt nu och jonna är även här och håller mig sällskap! :)

My sad day

Hej kära vänner! Alltså det är typ pain-in-the-ass-känsla nu att gå upp tio? Åh orkar inte!! Och sedan att vädret är på topp är ju bara så jävla bra. Eller inte, det verkligen spöregnar och kommer göra det hela dagen, underbart :). Men idag blir det iaf myskläderna, filmer, te och en Elin! Hade egentligen andra planer men eftersom att vädret inte vill vara på min sida (eller han där uppe som styr vädret) så får det bli såhär, som vanligt. Pusspuss

Hos Josefiiin

Heej bloggelibloggen!! Tänkte bara meddela er och göra en påminnelse till mig själv att jag har växtvärk!! :D haha seriöst, kommer bli typ jätte lång, hoppas på det! Nu så håller jag och Josefin på med smoothie och andra nyttigheter. Sedan blir det film. Vi hörs imorgon med bilder. Puss! :)

you're smiling, huh?


8:e Augusti, Måndag

Hejrumpvärk.com, nevars så illa är det inte, men det kunde ha varit! För igår följde nämligen jag med Ellie till stallet och jag red! Alltså, jag har ju ridit lite när jag var mindre men sedan så var en häst dum mot mig (haha) och då blev jag rädd för hästar och har inte vågat rida osv, men igår så. Dock var jag ganska rädd i början som en mus i höghöjd, men det gick bra sen! :) Så det var vad jag gjorde igår (ungefär) och sedan efter vi ridit och borstat av hästen och lite så, så plockade vi bär i skogen, fanns allt möjligt där, blåbär, hallon, smultron, lingon, björnbär. Vi hittade även liite kantareller som jag sedan fick smaka för första gången och troligtvis den sista!
Lisa & jag som förresten var hur snäll och duktig som helst!! :D
(dålig mobilbild, var bara tvungen att ta ett kort som bevis haha!)

there's a fire starting in my heart

Hej! Förlåt för att jag inte uppdaterat något men jag ska verkligen försöka att bara göra sådana där värda inlägg som folk vill läsa och inte bara sådana som nu. Men igår så åkte jag till Elin och vi var ute och sprang igen!! Så jävla bra är vi! :D Och idag har vi bara degat, typ. Sak snart hem och imorgon kan jag lova att det blir något roligare! Så puss så länge :).


En dagens

Dagens Humör: Braa
Dagens Borde:
Skrubba kroppen haha!
Dagens Frisyr: Ponytail
Dagens Klädsel: Shorts & linne
Dagens planer: Sova
Dagens Vill Ha: En sak bokad!!
Dagens Längtan: Om saken ovanför går igenom så det!
Dagens Beroende: Vatten
Dagens Tråkigaste: Motala
Dagens Tidning: Se&hör haha
Dagens låt: Fade into darkness - Avicii

impulsköp

Det här lilla (+ ett balsam, som jag köpte idag) fick följa med mig hem igår!
Boken hämtade jag och Elin ut på bokhandeln då vi vann ett presentkort när vi gjorde ett test på ljunkan och hade rätt på alla frågor! :D

4:e augusti

Hello dudes! Förlåt att jag inte uppdaterat något idag men jag måste fundera på om blogga verkligen är min grej.. Men i alla fall så var det sådär varmt ute idag med och jag solade lite. sedan har jag läst lite (haha). Och nu på kvällen var jag och Jonna ute och gick och pratade om lite allt möjligt, det var väldigt mysigt! :) Dock börjar det bli jättekallt nu på kvällen, alltså ne fy, vill inte ha höst eller vinter!!
haha gamla bilder på oss!

D O

Ser ut som en mupp på bilderna då jag inte hade något smink på mig idag haha. Och detta är nog världens sämsta Dagens Outfit bilder, var i alla fall väldigt slapp-klädd då det var som sagt vääldigt varmt ute!

You're trying to ease off but you know you won't get far

♥Hej på er! :)
Kom hem från Linköping vid kvart i nio ungefär. Det var sjukt varmt idag men det var ändå härligt att gå i staden där och bara vara haha. Vi åt på något ställe som hette... ja, ne jag minns inte. Men gott var det i alla fall! Sedan så gick vi mest runt i staden och kollade i butikerna osv. Dock köpte jag inget särskilt då jag måste hålla hårt, typ riktigt hårt i mina pengar ett bra tag framöver! Men om en sak går som jag vill så bryr jag mig inte om jag måste hålla hårt i mina pengar för det kommer bara bli så jävla kul! Dock ska jag inte förvänta mig fär mycket men "den som väntar på något gott väntar aldrig fär länge" :D.
söööötan!
Så snygg keps! lila♥♥♥ Dock var den finare lila irl
Hahaha så fula
Godaste på länge, helt seriöst ♥♥ Kärlek till Naked Juice Bar!
nu får det räcka med bilder, kommer mer sedan!

Sometimes you need to run away just to see who will follow you

Godmorgon på er! Idag är jag uppe ganska så tidigt, var uppe redan vid nio och det kändes! Haha jag vill nog inte ens veta hur det bli till skolan då men det är sådant som märks senare. Idag ska jag och Elin åka in till Linköping och äta, kollade lite osv, blir mysigt att komma bort från Motala även om det bara är över dagen! :)
Just det, lyssnade förut på låten jag la upp och det var ju riktigt dålig kvalité på den? Vet inte hur det kunde hända då den inte alls lät så när jag lyssnade på den på youtube, men häär kan ni lyssna på den om ni vill. Annars heter den Hollywood - Michael Bublé. Ha en bra dag så hörs vi sen med bilder! :D
Här var första dagen i nian, buhu :(
Här var när vi + Tillman hade åkt längdskidor, såå trötta tjejer haha!
HAHAHA fy vad stora solglasögon vi (jag) har på denna bild.. gud vad fult!!

Hollywood

Could you be a teenage idol
Could you be a movie star
When l turn on my tv
Will you smile and wave at me telling Oparah who you are.
So you want to be a rock star
With blue eyed bunny's in your bed
Well remember when you're rich that you sold yourself for this, you'll be famous cuz you're dead.

Midnight in Paris

Verkar inte denna film vara hur mysig som helst eller?! Dock verkar den bättre om man läser om den. :)

2 Augusti

Heej!! Förut tänkte jag skriva ett inlägg men var så trött då haha. Nu har jag piggnat till lite och tyker att det får mer än gärna hända något i denna stad! Jag går och små äter en massa när jag inte har något att göra, Inte Okej!! Sitter och tittar på Allsång På Skansen för första gången iår haha.. Dock är det slut nu. Fan vad längesedan det var man kollade på tv egentligen, gör liksom inte det nu för tiden, kanske kommer i höst sedan när alla program börjar igen!
Idag har jag varit i Varamon och stekt och faktiskt badat, fast bara lite.
Ända bilden jag tog idag. Usch vad jag känner mig tråkig på blogg-fronten!! Måste ändra på det.

Pariseviken

Tog mig till Ellie nu på kvällen. Tanken var att vi skulle ta ett kvällsdopp men det var så mycket mygg och så var det typ kallt i luften och så blev det kallt och äckligt ju längre ut man gick i vattnet haha. Men det var en jättefin solnedgång när vi var där och så var det jätteskönt precis i början av vattnet! :)
Lilla Gucci, så söt!!

Sometimes we put up walls. Not to keep people out, but to see who actually cares enough to break them down.

Hej! Alltså nu när det är så fint väder här i lilla Motala så blir det inte att man är inne då man vill spendera sin tid ute och jobba på brännan! Men det tror jag att ni har förståelse för, tror att många av er gör likadant. Det är så sjukt varmt ute idag och jag har inte badat något idag, hoppas på ett kvällsdopp!
Elin åkte vid fyra och nu så gör jag inget speciellt.
Lite bilder från igår :)

RSS 2.0